International Year of Cooperatives 2012

The United Nations General Assembly has declared 2012 as the International Year of Cooperatives, highlighting the contribution of cooperatives to socio-economic development, in particular recognizing their impact on poverty reduction, employment generation and social integration.

The United Nations General Assembly Resolution A/RES/64/136 encourages all member States, the United Nations and all relevant stakeholders to take advantage of the IYC to promote cooperatives and raise awareness of their contribution to social and economic development and promote the formation and growth of cooperatives. The resolution A/RES/64/136

Goals of the International Year of Cooperatives

Increase public awareness about cooperatives and their contributions to socio-economic development and the achievement of the Millennium Development Goals.
Promote the formation and growth of cooperatives
Encourage Governments to establish policies, laws and regulations conducive to the formation, growth and stability of cooperatives

Nessun commento ancora